📁 Jak pracować skuteczniej 🤗

Skuteczna praca

Czym jest skuteczna praca? W mojej definicji jest to efektywne osiąganie wcześniejszych założeń. Słowo klucz – efektywne! Wcale nie oznacza to, że dane zadanie będzie osiągniete szybko. Bardzo często pewne rzeczy nie zależą od nas i to ktoś inny musi podjąć decyzję – my możemy temu procesowi tylko pomóc. Przykład: masz pytanie biznesowe, na które odpowiedzieć może tylko kierownik projektu. Co możesz zrobić, aby pomóc procesowi? Napisać dobrego maila, gdzie przedstawisz możliwe opcje i zostawisz małe pole do popisu osobie decyzyjnej (najlepiej aby odpowiedź na pytanie brzmiała tak/nie).

Efektywność w tym przypadku oznacza jak najmniej włożonej pracy w osiągnięty cel.


Zadania Ad-hoc

Pierwszy akapit obrazował zadania o których wiemy, a co z zadaniami, które wpadają znienacka? Dużo myślałem o tym jak można radzić sobie z takimi zadaniami najlepiej i doszedłem do takich wniosków.

Każde zadanie ad-hoc wpisuj w jakiś notatnik – może być kartka i długopis, może być jakieś narzędzie online. Ustal godziny, np. każda pełna godzina (9, 10, 11, …) podczas których będziesz przeglądał zadania w notatniku. Zadania pilne i szybkie bierzesz do wykonania, inne czekają na swoją kolej. Informuj nadawcę zadań o ich statusie jak najszybciej (np. zaraz po przeglądzie zadań)!

Przykładowo, jeżeli zadanie wpadło o 9:40, to tylko zapisz je w notatniku i zapomnij o nim do godziny 10. Przez te 20 min (a nawet gdyby to była godzina) nikt raczej nie zginie. O 10 przeanalizuj zadanie. Jeżeli nie wymaga dużego nakładu sił to je zrealizuj. Jeżeli jest inaczej – poinformuj nadawcę zadania, że musi poczekać na swoją kolej. Dzięki informowaniu zyskujemy. Może się okazać, że ta osoba sama się za to weźmie (jeżeli jest to dla niej bardzo pilne), zleci zadanie komuś innemu albo zwyczajnie uzna, że już tego nie potrzebuje.


7 Porad w Postaci Infografiki

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments