Cześć.
W tym tygodniu chcę Ci dać narzędzie które wspomoże Cię przy Twojej codziennej pracy – bez znaczenia czy jest to praca nad czymś osobistym czy typowe zadanie w firmie.
Narzędzie o którym mowa to nic innego jak wtyczka do popularnych przeglądarek – wtyczka Momentum. Wtyczka działa w 100% na Google Chrome i z tego co słyszałem to jest też ona dostępna na Firefox’ie oraz Safari ale tego już nie testowałem.
Sama idea wtyczki polega na zwiększeniu produktywności osób, które z niej korzystają. Tak przedstawiają swój produkt twórcy pluginu:
Zastąp stronę nowej karty osobistym pulpitem nawigacyjnym zawierającym zadania, pogodę i inspiracje.
Nie będę Cię zanudzał jakie to jest fajne oł i ał. Zamiast tego przedstawię Ci jak to się sprawdza u mnie a ty sam zdecyduj czy tego potrzebujesz czy nie…
1. Nowe inspirujące zdjęcie i cytat każdego dnia 🔥
Zdjęcie wpływa pozytywnie na działanie mózgu – codziennie dostaję coś nowego, endorfiny idą w górę i mam ochotę do działania (przynajmniej w teori).
Tak przykładowo wygląda karta przeglądarki. Oczywiście jest wiele parametrów konfiguracyjnych (zmiana wyświetlanego zegarka na procentowy 🤦♀️/ wyświetlanie mantry i wiele innych). Ja jednak preferuję i zawsze polecam zasadę mniej znaczy więcej (to moja zasada, więc nie szukaj w internetach) – mniej rzeczy = większa produktywność. Z czasem można zwiększać ilość wspomagaczy.
2. Ustawianie codziennego celu 🎯
Ile razy otwierasz nową kartę w przeglądarce? Raczej cieżko to sprecyzować ale ogólna odpowiedź to dużo. W Momentum masz możliwość ustawienia celu na konkretny dzień. Każdego dnia – bez względu na to czy został zrealizowany czy nie – cel się usuwa. Czyli każdego dnia masz nowy cel do ustawienia – oczywiście nie musisz tego robić. Ja też nie wypełniam codziennie celu. Ale jeżeli postanowię sobie dzień wcześniej, że coś zrobię to wpisuję to z samego rana i później chcąc nie chcąc przez cały dzień siedzi mi to w głowie dopóki tego nie zrobię.
A po skończonym zadanku…
3. Todo lista ✅
Nie jest to coś nadzwyczajnego. Zwykła lista todo która pojawi Ci się w prawym dolnym rogu nowej karty. Dobrze jest trzymać taką listę przez krótki okres czasu – max tydzień. Jeżeli czegoś nie wykonałeś wywal to.
Osobiście do typowych todo list polecam inne narzędzia jak todoist czy trello – które po to zostały stworzone. W momentum możesz wypisać sobie 3-4 ważne cele na najbliższy tydzień, które chcesz wykonać. I dzięki temu, że codziennie odpalasz nową kartę w przeglądarce będziesz o nich pamiętać.
Podsumowanie
Jeżeli zauważasz u siebie problemy z realizowaniem mniejszych celów to po prostu wypróbuj ten plugin. Zobacz jak działa u Ciebie i czy coś to zmieni. Jeżeli jesteś na tyle ogarnięty, że nie potrzebujesz dodatkowego wspomagacza to może warto zainstalować wtyczkę ze względu na nowe inspirujące zdjęcie każdego dnia…
Za tydzień…
Rozpiszę się nieco więcej o zakładkach w IntelliJ (tak jak wspominałem tydzień temu). Kawałek przydatnej i praktycznej wiedzy o której mało kto wie a jeszcze mniej osób korzysta.